Saturday, April 20, 2013

Budak dulu vs budak sekarang

Assalamualaikum... Well hello.. :)

Ikutkan hati malas nak update blog ni sebab assignment berlambak dan demam lagi. Tetiba plak rasa macam nak share permainan aku masa zaman bebudak dulu. Beza dengan budak sekarang ni, sekarang bebudak makin bijak and advance. So, input yang dorang dapat tu memang kena open but it depend on situations.

Masa zaman2 90-an dulu...

Main baling selipar

Main nyorok2 (hide and seek)

Main congkak

Main guli

Main ceper (aku champion main ni)

Main tiang (time sekolah dulu)

Main titik-titik

Main getah atau zero point

Main lubang tikus

Main gasing

Tarik upih (sapa2 duduk kampung tau lah permainan ni)

Aku suka kartun ni

Kartun ni famous dulu kat tv

Keluang Man

Budak zaman sekarang dah moden, semua game yang dorang main ada dalam gadget. So, relax jelah.. tapi tak rare. Haha

Ipad. Semua ada dalam tu.

Playstation Portable

Up lagi, yang ni lagi best bagi aku. Aku ada PS1 dan PS2 jek tapi dah jahanam

Lepak kat Cyber cafe pon jadi. :p

Upin Ipin bebudak suka laa

Pun layan....

Banyak lagi sebenarnya tapi aku pun tak sihat, tak nak explain pepanjang... Nama2 permainan mungkin tak sama untuk korang. Satu lagi, time raya dulu budak2 main meriam still ada rules sebab ada abang2 yang guide, So jarang dengar putus jari lah, hilang kaki lah, hilang kepala lah. Tapi sekarang semua berlagak otai.. :p. Jangan marah. Huhu

Semua gambar ni aku google jek, kalau rasa macam aku curi gambar2 korang, mintak ampun bebanyak ea... sharing is caring. LOL

K Bye. :)

12 comments:

  1. Heihei..biasa la tu.zaman dah maju manusia dah berubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah tapi bila ingat zaman kanak2 mcm rindu plak.. haha

      Delete
  2. Rindunya zaman kanak-kanak! Kalau kat sekolah, waktu rehat makan cepat2 sebab nak main cop tiang. Lepas habis final exam, main ceper pulak. Lagi satu, main kejar-kejar atau polis sentri. Tue memang favourite sepanjang masa. :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... haah main cop tiang best... rindu kan..

      Delete
  3. Replies
    1. Rindu kan... nak main permainan tu semua dah besar skrg mcm pelik lak nanti org tengok.. lol

      Delete
  4. heheheheheh rendu zaman kanak2 .. :)

    ReplyDelete
  5. Zaman kanak2 yg tidak dapat terulang kembali... Gambar tu memeng menggamit memori. Seronoknya membesar di kampung...tidak akan dapat dinikmati oleh kanak2 sekarang.

    p/s; Terima ksih Nadiah kerana sudi bersama Relaks MInda dan menjadi sahabat. Semoga jalinan ukhwah di dunia blog ini kekal terjalin.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. haah... semua rindu zaman budak2 dulu.. :)

      Delete